U wilt internetten in uw woning

Een internetaansluiting is een privé kwestie die elke huurder voor zichzelf moet oplossen. Indien u in een verzamelgebouw woont, kunt u de collectieve CAI aansluiting (kabel TV-aansluiting) NIET aanwenden voor uw privé internet. De oplossing is om of via de mobile telefoon of via een vaste telefoonaansluiting in uw appartement te internetten. Bij onder meer de KPN-winkels kunnen ze u verder helpen.

U kunt natuurlijk ook, in samenspraak met alle andere bewoners, collectief een draadloos kabelabonnement laten installeren en hiervan de kosten delen. Uw verhuurder/helpdesk kan u echter op geen enkele wijze hulp of ondersteuning bieden bij installatie en onderhoud van de gekozen oplossing.

Indien de internetaansluiting is inbegrepen in de servicekosten:
U huurt een woning waarbij in de specificatie “bijkomende leveringen en diensten”
is aangegeven, dat het contract met de internet provider in uw servicekosten is begrepen. In dit geval kunt u uw wachtwoord aanvragen bij uw verhuurder.
Dit abonnement is doorgaans een met meerdere gebruikers gedeeld draadloos abonnement.

Zorg dat u voor het geval van problemen de contactinformatie / helpdeskinformatie van de provider paraat heeft. De verhuurder verzorgt namelijk alleen voor de betaling van het abonnement, NIET voor technische service, mocht u verbindingsproblemen hebben. U kunt dan contact opnemen met de helpdesk van de internet provider.

Bezoek ook onze pagina traag internet voor meer informatie.