U heeft een zwak signaal internet / kabel tv

Het dagelijks onderhoud van deze installaties is voor rekening van de huurder. Voorkomende problemen kunnen zijn:

  • Geen TV signaal meer maar de buren op de gemeenschappelijke kabel wel? Probleem: de kabel tv stekker is uit het contact geschoten, de tv is defect of er is een kabelbreuk in de kabel naar de tv.
  • Het internet of Kabel tv abonnement is niet betaald of heeft een betalingsachterstand. Neem contact op met uw leverancier om e.e.a. op te lossen.
  • Indien u met anderen het KABEL TV signaal deelt kan het zijn dat er iemand iets heeft “omgelegd” dan wel een versterker heeft uitgeschakeld. Ook kan een aansluitingsstekker naar uw toestel een defect vertonen. Ook een zeer lange verlengkabel verzwakt het signaal. Goede aansluitkabels zijn 75 Ohm, dit getal staat op de kabel geprint.
  • U zit in een gebied waar Digitenne interfereert met het UPC signaal. Bel UPC en vraag naar de technische oplossing, ze verkopen hiervoor hulpstukken die op het stekkereinde geplaatst kunnen worden.
  • Controleer of u een defect heeft in uw TV. Controleer met een 2e toestel, evt. van uw buurman of het defect in het signaal of het toestel zit. Altijd testen bij de binnenkomende kabel dus in het eerste aansluitpunt, niet NA een verlengsnoer.

Informeer bij de leverancier of er een storing is in uw regio, uw buren moeten dan ook hinder hebben.

Telfort tel 0900 – 9596 www.telfort.nl
Ziggo tel 0900 – 1884 www.ziggo.nl
KPN tel 0800 – 0402 www.kpn.nl

Tele2 tel 0800-1242 www.tele2.nl

U kunt natuurlijk ook een elektricien inschakelen.